tűzgyújtó konferencia

Kategória

Kategória
  • B Corpok itthon és a világban
  • Digitalizáció
  • ESG
  • Jógyakorlatok
  • Környezeti ügyek
    • Biodiverzitás
    • Környezetszennyezés
  • Lakhatás
  • Nonprofitoknak
  • Partnerek
    • Szakértőink
    • Szerzőink
  • Sikersztorik
  • Társadalmi ügyek
    • Egészség
    • Leszakadó régiók
    • Oktatás
    • Társadalmi diverzitás
  • Társadalmi vállalkozás
  • Vállalatoknak

Címkék

Címkék
  • #civilek
  • #digitalizáció
  • #társadalmi vállalkozás
  • #Tippek/ jó gyakorlatok
  • adománygyűjtés
  • adománytaxi
  • ashoka
  • b corp
  • b lab
  • B-corp
  • bbm
  • brandépítés
  • chatgpt
  • civil szervezet
  • civilek
  • civilszervezetek
  • civl szervezetek
  • corporate citizenship
  • CSR
  • csr platform
  • design thinking
  • digitalizáció
  • e-learning
  • earthbound eco sneakers
  • edukáció
  • egészségügy
  • érdekvédelem
  • ESG
  • ételmentés
  • etikus működés
  • fejlesztés
  • fejlesztzés
  • felzárkóztatás
  • fenntarthatóság
  • fenntarthatság
  • fogyasztás
  • forprofit
  • forptofit
  • fundraiding
  • fundraising
#Jógyakorlatok #Nonprofitoknak #Vállalatoknak

A 2024-es Tűzgyújtó Konferencián mutatkozott be a Hello Nonprofit

A Flow Alapítvány által tartott rendezvényen közel százötven, a forprofit és a nonprofit szférából érkezett szakember vett részt. A harminckét neves előadó részvételével szervezett konferencia célja az volt, hogy “fellobbantsa a cselekvés tüzét”: felhívja a figyelmet arra, milyen ereje lehet, ha a vállalati és a nonprofit szféra összefog a társadalmilag fontos ügyekért. Február 28-án, a budapesti MagnetHázban rendezett Tűzgyújtó Konferencián jelentették be a forprofit és nonprofit szféra, valamint a CSR-ral, EGS-vel, nonprofit szervezetek és társadalmi vállalkozások fejlesztésével foglalkozó szakemberek új online fóruma, a Hello Nonprofit indulását is. A közel százötven résztvevőt – köztük vállalati és nonprofit szervezetek vezetőit, döntéshozóit és munkatársait – vonzó rendezvényen gazdag szakmai program, harminckét elismert előadó és egy izgalmas gyakorlati workshop várta a megjelenteket. “A konferencia kivételes alkalmat teremtett a Hello Nonprofit bemutatására. Annál is inkább, mivel az üzenete találóan »rímel« új portálunk alapgondolatára: a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése és a környezeti ártalmak enyhítése elengedhetetlen a gazdaság sikeres működéséhez. Együtt egy élhetőbb, fenntarthatóbb jövőt építhetünk” – mondta a konferencián Lévai Gábor, a Scale Impact társalapítója. Középpontban a társadalmi hatás A konferencián olyan szakemberek vettek részt, mint Gerencsér Balázs, a NIOK igazgatója, Cseh Balázs, a Civil Iránytű Alapítvány és az Élelmiszerbank vezetője, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. PR- és kormányzati kapcsolatokért felelős kommunikációs igazgatója és L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány alapítója, szakmai vezetője. Az előadásokon fontos témák kerültek szóba, köztük a céges adományozás kultúrájának helyzete Magyarországon, a legizgalmasabb forprofit-nonprofit partnerségek és a nonprofit szféra jövőjével kapcsolatos kilátások, vélemények. A rendezvény egyik legfontosabb célja az volt, hogy inspirációt, ötleteket és párbeszéd-lehetőséget kínáljon a versenyszférában dolgozó CSR-vezetők, HR-vezetők és cégvezetők, valamint a civil szervezetek vezetői számára. “Az én szívem nagyon-nagyon abba az irányba húz, hogy legyen egy olyan nap, amikor el lehet azon gondolkodni, és lehet azzal foglalkozni, hogy mi is az a társadalmi hatás, amit mi kifejtünk, és picit lehessen inspirálódni abban, hogy mennyi ember mennyiféle dolgot tesz azért, hogy a környezetünk és a világ egy jobb hely legyen” – emelte ki a konferencia előtt Kalmár Péter, a Flow Csoport egyik alapítója és ügyvezetője. Fontos üzenetek Fotó: Unsplash A felvezető beszélgetésben Pistyur Vera (sok sapkája közül itt leginkább a Bridge Budapest vezetőjeként), Orosz Györgyi (szintén sok sapkája közül a Hősök Tere Alapítvány alapítójaként) és Küllői Péter (közép-európai filantrópként és a Bátor Tábor Alapítvány egyik alapítójaként is) a jó együttműködés feltételei között azt emelték ki, hogy: egyenrangúként kell tekinteni egymásra a két félnek senkinek nem az fog szerepelni a sírfeliratán, hogy nagy részvényesi értéket teremtett, tehát a vállalatoknak el kell mozdulni a shareholder érdekei felől a stakeholder-kapitalizmus felé egy nonprofitnak is kell tudnia olyan jól menedzselten működni, mint egy cégnek leginkább jó szándék szükséges az együttműködéshez Az egész napot végígkísérték a fenti üzeneteket tartalommal megtöltő gyakorlati példák, amikor egy-egy céges-nonprofit együttműködés hosszú távon, vállalati oldalon az üzleti működésből fakadóan, nonprofit oldalon a hosszú távú hatásra fókuszálva, és a vállalat érdekeinek figyelembevételével került kialakításra és megvalósításra. Ezeket a jó példákat egy külön cikksorozatban fogjuk körbejárni.