Social Business 2024 empowered by Visa

Nonprofit szervezetek saját bevételtermelő tevékenységének kialakítása és a termék / szolgáltatás piacravitele vállalatok bevonásával

Partnereink

Felméréseink alapján a hazai non-profit szervezetek döntő többsége forráshiányban szenved. Ráadásul bevételei nagy része egyetlen bevétel típusból (például állami normatívából, 1%-ból, magánadományból, vagy pályázati forrásból) érkezik.

Reziliencia modellünk szerint a fenntartható működés egyik feltétele a kellően változatos bevételszerkezet: ennek is minél nagyobb része származik saját bevételtermelő tevékenységből (pl: termék-értékesítés, szolgáltatás nyújtás), annál fenntarthatóbb a szervezet.

A program célja

A bevételtermelő tevékenység kialakításának érdekében indítjuk útjára – a Visa, a Greenstic, a Diego, a DPD, az Erla Film, a Klippe Learning, az OTP Mobil és a Shoprenter partnerségében és támogatásával – Social Business 2024 programunk második évfolyamát. A cél az, hogy a programban részt vevő nonprofit szervezetek

Vállalati kihívások, melyekhez csatlakozhattok

A Social Business 2024 empowered by Visa programban résztvevő egyes vállalati partnereink azonosítottak a saját üzletvitelükhöz kapcsolódó és társadalmi/környezeti szempontból is releváns kihívásokat.

A program során nem csak saját ötleten dolgozhattok, hanem ezen kihívások valamelyikére is lehetőségetek van megoldást fejleszteni.

Ez azért nagyon izgalmas lehetőség, mert amennyiben a vállalati partner életképesnek ítéli a kidolgozott ötletet, akkor a program második szakaszában nem csak szaktudásával és/vagy pénzügyi támogatásával is segít megvalósítani, hanem akár az első ügyfeletekké, vagy viszonteladóvá, vagy más módon stratégiai partnerré is válhat a termék / szolgáltatás piacravitele során. 

Nektek szól a program, ha

A program felépítése

Jelentkezési időszak

2024.03.08. – 2024.04.19.

A jelentkezéshez alapvető információkat kérünk be tőletek.

Résztvevők kiválasztása

2024.04.22. – 2024.04.25.

A leadott jelentkezések közül a szervezők kiválasztják és értesítik az áprilisban induló program résztvevőit. Emellett elkészítjük a reziliencia állapot-felméréseteket. Kaptok egy részletes ajánlást arra vonatkozóan is, hogy a saját bevételtermelés mellett milyen egyéb területeken érdemes fejlődnötök a fenntarthatóvá válás és a minél nagyobb társadalmi hatás elérése érdekében.
Program nyitás

2024.04.26. 13-16 óra. Helyszín: Impact Hub

A program megnyitásaként egy találkozón vesznek részt a programban részt vevő szervezetek, a mentorok és a képzést támogató vállalatok. A találkozó célja az ismerkedés, a képzés részletes bemutatása. A program első 4 hónapos része várhatóan május elején indul majd.
Online képzés egyéni mentorálással
A 4 hónapos képzés során a service design módszertanra alapozva 8 modulon keresztül, kéthetes ütemekre osztva kaptok e-learning tananyagokat és ezekre épülő feladatokat, amelyek segítségével azonosítjátok és kidolgozzátok az alap tevékenységetekhez illeszkedő saját bevételtermelő tevékenységeteket. A tananyagok feldolgozását és beépülését, valamint a feladatok kiértékelését a service design módszertanban jártas, dedikált mentorok segítik.
Társadalmi vállalkozás építés
A 4 hónapos képzést követően a mentorok segítségével felépített társadalmi vállalkozás ötletek közül szakmai zsűri választja ki azt a 3-5 szervezetet, akik számára további 1 éves egyéni fejlesztés keretein belül biztosítunk lehetőséget az ötlet megvalósítására és piaci bevezetésére.

Miért érdemes jelentkeznetek?

Szakmai fejlődés

A fejlesztési folyamat során tapasztalati tanulás útján sajátítjátok el a stakeholder mapping, service design, social business model canvas alapjait és az ötlethez egy profi pénzügyi tervet dolgoztok ki.

A service design módszertan alapjainak elsajátításával olyan eszközt kaptok a kezetekbe, amellyel képessé váltok a saját küldetésetekhez illeszkedő üzleti ötletek / tevékenységek azonosítására, kidolgozására, tesztelésére, piaci bevezetésére.

Mentorálás és kapcsolatépítés

A résztvevő szervezetek egyéni mentorálást kapnak a service design módszertanban gyakorlott szakemberektől.

Ezen kívül a vállalati partnerek kihívásaira reagálva, és a vállalati szakértőkkel együtt dolgozva nemcsak szakmai tudásra, de fontos kapcsolatokra is szert tesztek.

Finanszírozási lehetőség

A 4 hónapos program lezárásaként a projekteket bemutatjuk finanszírozó partnereinknek, akik az életképes társadalmi vállalkozási ötletekhez induló finanszírozást biztosíthatnak akár azon szervezetek számára is, akik nem jutnak tovább a program 1 éves egyedi fejlesztési szakaszába.

Az egy éves egyedi fejlesztési szakaszba jutó szervezetek pedig komplex szakmai közreműködés mellé 5.000 EUR pénzügyi támogatást is kapnak.

Jelentkezési feltételek, részvétellel kapcsolatos információk

Milyen hosszú a Social Business program?

A program 4 hónapos képzést, a kiválasztásra kerülő 3-5 szervezet számára pedig további 1 éves fejlesztést biztosít.

Működő társadalmi célú szervezetek vehetnek részt a programban, de nincs szükség előképzettségre.

A 4 hónapos képzési program 8 tanegységből áll, melyekhez kéthetes periódusban kaptok elearning formájában tananyagokat. Az anyagok feldolgozásához, a feladatok megoldásához és a mentorokkal való együttműködéshez legalább heti 5 óra ráfordítás szükséges az képzés eredményes elvégézése érdekében.

A képzés online, e-learning felületen, online kollaborációs eszközök használatával és online mentorálási alkalmak segítségével valósul meg.

A 4 hónapos képzési program és mentorálás értéke 590.000 Ft + ÁFA, nonprofit szervezetek ennek az árnak a 10%-áért, 59.000 Ft + ÁFÁ-ért vehetnek részt a programban.

A Social Business program szervezői

A Scale Impact összeköti a fejlődni képes és akaró impact szervezeteket olyan vállalatokkal, amelyek szívesen támogatnak jó ügyeket. Részben ezekből a vállalati támogatásokból a nonprofit szervezet vagy társadalmi vállalkozás egy fejlesztési folyamatban vesz részt, melynek végén reziliensebbé válik, illetve világos képe lesz arról, hogyan tudja a pozitív hatását megsokszorozni.

Feladatunk, hogy támogassuk a társadalmi és környezeti hatás felerősítését, amelyet az impact szervezetek kifejtenek. A rendszerszintű változásban hiszünk, melyet a résztvevők együttműködésére alapozva lehet elérni.

A Visa (NYSE: V) világelső a digitális fizetések terén, több mint 200 országban és területen segíti a fogyasztók, kereskedők, pénzügyi intézmények és kormányzati szervek közötti tranzakciókat. Küldetésünk, hogy összekapcsoljuk a világot a leginnovatívabb, legkényelmesebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózaton keresztül, lehetővé téve az egyének, a vállalkozások és a gazdaságok virágzását. Kihasználjuk márkánk erejét, iparági befolyásunkat és együttes hangunkat, hogy segítsünk pozitív változásokat elindítani azokban a közösségekben, amelyekben dolgozunk és élünk. Hiszünk abban, hogy amikor az egyének és a kisvállalkozások sikeresek, a közösségek virágoznak.

Service designer, a Social Business program szakmai vezetője. 
Káli György tizenöt éve foglalkozik kommunikációval vállalati és ügynökségi oldalon, melyből tíz éve digitális marketing stratégia-építés a specialitása. Jelenleg fogyasztó iélmény- (CX-) dizájn, munkavállalói élmény- (EX-) tervezés, illetve a digitális transzformáció állnak szakmai érdeklődése fókuszában. A Service Design Day konferencia főszervezője, a Social Design Jam társszervezője.

Ha további kérdésed van a programmal kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot!