civilszervezetek

Kategória

Kategória
  • Digitalizáció
  • Jógyakorlatok

Címkék

Címkék
  • fenntarthatóság
  • influenszer
  • közösségi média
#Nonprofitoknak #Vállalatoknak

HELLO NONPROFIT: Együtt élhető és fenntartható társadalmat építhetünk

A társadalmi felelősségvállalást fontosnak tartó civilek, cégek és szakemberek új, interaktív platformja nem csak érdekes híreket, cikkeket, elemzéseket, podcast- és videóanyagokat kínál, hanem arra is lehetőséget teremt, hogy a non-profit és a for-profit szféra szereplői jobban megismerjék egymást, és együtt, közösen kidolgozott, értékteremtő együttműködések révén egy élhetőbb, jövőorientált társadalomba invesztálhassanak. Elindult a HELLO NONPROFIT, egy civileknek, vállalkozóknak, üzleti szereplőknek, szakembereknek és a társadalmi felelősségvállalást fontosnak tartó magánembereknek szóló interaktív portál, amelynek célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a hazai non-profit és for-profit szféra szereplőit. Egy olyan informatív, az aktív társadalmi párbeszédet propagáló, támogató és előmozdító felület, amely amellett, hogy érdekes hírekkel, tartalmas háttérelemzésekkel, kutatásokkal, tanulmányokkal, jó gyakorlatokkal és ötletekkel szolgálja látogatóit, tudásbázisként is működik, amelyből bárki hasznos információkat meríthet azzal kapcsolatban, hogy mit tegyen, ha civil szervezetet, társadalmi vállalkozást szeretne indítani, hogyan fejlessze és menedzselje a szervezetét, hogyan bővítheti a támogatói és önkéntesei körét, milyen kommunikációs, PR- és marketingeszközökkel növelheti az általa képviselt ügy ismertségét, és a legfontosabb jogi és fundraising-alapismeretekről is tájékozódhat. A HELLO NONPROFIT ötletgazdái, szerkesztői és munkatársai fontosnak tartják, hogy javítsák a civilek és a vállalatok – köztük a kis- és középvállalkozások (KKV-k) – közötti kommunikációt, együttműködést. Annál is inkább, mivel – ahogy az a Social Impact Alliance (SIA) tavaly ősszel publikált nemzetközi elemzésből is kiderül –, egész Közép- és Kelet-Európában nálunk a legnehezebb a nem kormányzati szervezetek (NGO-k) helyzete: amellett, hogy többségük súlyos forráshiánnyal küzd, a hatályos adójogszabályok, a szigorú ellenőrzések, adatszolgáltatási kötelezettségek és az olyan törvényi megkötések is nagyban megnehezítik a működésüket, mint a nemrég elfogadott szuverenitásvédelmi törvény egyes, igencsak tágan értelmezhető paragrafusai. A nonprofitok és az üzleti szféra összefogása valódi értéket teremthet A hazai nonprofitoknak támogatásra van szükségük. Képzésre, tanácsadásra: olyan vállalatok, szakemberek, magánadományozók segítségére és felajánlásaira, akik fontosnak tartják ezeknek a köz szempontjából kiemelten hasznos tevékenységet folytató, sokszor hiánypótló szolgáltatásokat kínáló, a szociális háló lyukait befoltozni igyekvő szervezeteknek a munkáját. De nem csak támogatásra, hanem megértésre és elfogadásra is: széles körű ismertségre és elismertségre, amelynek révén maguk mellé állíthatják a közvélemény társadalmi és zöld ügyek iránt érzékeny részét – és így, ha hosszú és fáradtságos munkával is, de érdemben javíthatnak a saját működési körülményeiken és így a segítségükre szoruló emberek életén. A non-profit és a vállalati szféra összefogása működik. Világszerte egyre több cég – a nagy, multinacionális vállalatok mellett sok KKV is – ismeri fel: az üzleti sikernek nem kizárólagos fokmérője a profit, ha a környezetében tapasztalható szociális és környezeti problémák megoldásából is kiveszi a részét, azzal a saját fenntartható működését, piaci prosperitását is megalapozza – a szó szoros értelmében közös jövőnkbe invesztál. Néhány lelkes ember összefogásából is születhet sikeres társadalmi vállalkozás Ma már minden tudás, módszer és tapasztalat adott ahhoz, hogy az elkötelezett önkéntesek munkájára támaszkodó civil szerveződések legalább részben önfenntartó, sikeres társadalmi vállalkozássá nőjék ki magukat. Olyan szervezetekké, amelyek sokszor önmagában is jelentős társadalmi hasznot hajtó, munkahelyteremtő üzleti tevékenységük révén, a modern szervezetfejlesztési, informatikai, kommunikációs és marketing-megoldásokat kamatoztatva, jóval függetlenebb és fenntarthatóbb módon működhetnek annál, mintha kizárólag állami vagy európai uniós dotációkból, vállalati és magánadományokból próbálnák finanszírozni a tevékenységüket. A HELLO NONPROFIT célja, hogy a hazai és a Magyarországon működő nemzetközi vállalatok bevonásával segítséget nyújtson nekik ebben. Hétköznaponta frissülő, reményeink szerint komoly szakmai és közérdeklődésre számot tartó cikkeket, videóanyagokat publikáló #BLOG-unkon és a neves civileket, szakembereket, közszereplőket megszólaltató #PODCAST-adásainkon kívül olyan szolgáltatásokat is kínálunk nekik, amelyek – mint az elismert szakértőktől származó, gyakorlati tudást biztosító cikkek, a sikeres nonprofitok példáit, jó gyakorlatait bemutató esettanulmányok, a különböző fontos témákat gyakorlati szempontból megvilágító #WORK-SHOPOK, és a vállalati partnereinkkel közösen hirdetett tematikus #PROGRAMOK – valóban hatékony segítséget nyújthatnak nekik a fejlődésben. Civilnek lenni, társadalom- és környezettudatos állampolgárként részt venni közös ügyeink intézésében fontos dolog – ahogy azt első podcast-adásunkban L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány szakmai vezetője és Mucsi Zoltán, az ország egyik legnépszerűbb színésze, a Nézőművészeti Kft. alapítója is hangsúlyozza. Együtt, összefogással sokat tehetünk azért, hogy élhetőbbé és fenntarthatóbbá tegyük a társadalmunkat; és mi bízunk benne, hogy a HELLO NONPROFIT elindításával a magunk szerény eszközeivel mi is hozzájárulhatunk majd ehhez.