Káli György

Service designer

Káli György tizenöt éve foglalkozik kommunikációval vállalati és ügynökségi oldalon, melyből tíz éve digitális marketing stratégia-építés a specialitása. Jelenleg fogyasztó iélmény- (CX-) dizájn, munkavállalói élmény- (EX-) tervezés, illetve a digitális transzformáció állnak szakmai érdeklődése fókuszában. A Service Design Day konferencia főszervezője, a Social Design Jam társszervezője.

1. Miért ezt a szakterületet/szakterületeket választottad?

Service design segítségével nagyobb hatást tudok elérni egy szervezet és érintettjei kapcsolatában, mint szűken vett kommunikáció tervezésével. Nagyon izgalmas feladat empatizálni egy-egy célcsoporttal, mélyebben megismerni az elvárások, vágyak, fájdalmak hármasát és releváns válaszokat fejleszteni ezekre, melyek az érintettek szempontjai mellett üzletileg is fenntarthatók és technológiailag kivitelezhetők.

2. Milyen pozitív társadalmi/fenntarthatósági hatásai vannak a szóban forgó szakterületnek/szakterületeknek a nonprofit szervezetek fejlődésére?

A nonprofit szervezeteknek is az alaptevékenységükön kívül fel kell tárniuk, hogy milyen értintetti hálózattal dolgoznak és fontos, hogy megértsék a különböző stakeholderekkel milyen értékcsere zajlik és mi ebben a lehetséges szerepük, stratégiájuk. Service design többek között ezt segít megérteni, feltárni és megtervezni.

3. Melyek azok a projektek, amelyekre különösen büszke vagy?

Közel 20 nagyvállalattal dolgoztunk a közelmúltban, mindegyik projektre büszke vagyok, főleg azokra a pillanatokra, mikor a sokat látott, húsz éve a szakmájukban dolgozó embereknek is tudtunk új szempontokat, perspektívát mutatni a service design segítségével egyszerűen abból kiindulva, hogy az ügyfélközpotú gondolkodást összekapcsoltuk a mély szakmai tudásukkal.

4. Vannak-e olyan hazai/külföldi jó gyakorlatok a service design területén, amelyeket mindenképpen említésre érdemesnek tartasz?

Nagyon sok ilyen van, érdemes az IDEO (https://www.ideo.com/works/creating-a-social-enterprise-to-bring-learning-into-the-real-world), Stanford egyetem D schooljának anyagagait átnézni (https://dschool.stanford.edu/).

5. Saját publikációk

Hasonló cikkek

C4G
#Szakértőink

Coach4Good kezdeményezés

A Coach4Good kezdeményezés azért jött létre, hogy a társadalmi szinten meghatározó tevékenységet végző vezetők számára anyagi hátterüktől függetlenül magas szakmai színvonalú coaching szolgáltatást tegyen elérhetővé.  A coaching folyamat egy minőségi dialógus a coach és ügyfele között, amelynek célja, hogy az ügyfél vezetőként a legtöbbet hozhassa ki magából. Vezetők alatt itt értünk mindenkit, aki ügyeket vagy embereket képvisel: pedagógusokat, edzőket, orvosokat, nonprofit vagy civil szervezetek vezetőit, illetve a közszférában dolgozókat. Szeretnénk, ha a Coach4Good kezdeményezés eredményeképpen Magyarországon minél több szektorban jelen lenne a coaching, mint a vezetői hatékonyság és “jólét” növelésének eszköze. Büszkék vagyunk arra, hogy létrehoztunk egy közösségi teret, ahol tapasztalt coachok találkozhatnak olyan társadalmilag hasznos célokért dolgozó vezetőkkel, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy coaching szolgáltatást vegyenek igénybe, pedig szükségük lenne rá. Minden coaching folyamat egyedi és megismételhetetlen. Akkor sikeres, ha a folyamat támogatja a vezetőt személyes és szakmai céljainak elérésében. A mi küldetésünk támogatni a társadalmilag hasznos célokért dolgozó vezetőket abban, hogy személyes hatékonyságukat növelve szakterületüknek, pozíciójuknak és egyéni értékrendjüknek megfelelően sikeresek legyenek. További információ: www.coach4good.hu
#Szakértőink

Leichtman Ágnes

Executive coach, irodalomterapeuta Mindig is foglalkoztatott, hogy mitől válik valaki jó vezetővé. Hiszek abban, hogy vezető mindenki, aki embereket vagy ügyeket képvisel, szenvedélyesen dolgozik az általa választott témában.  A vezetők sokszor magányosak, nincs kivel megosztaniuk a terheket, megbeszélni a kérdéseket, így ha elakadnak úgy érezhetik, zsákutcába kerültek. A változás előmozdításában új nézőpontra van szükségük, amiben nagy segítséget nyújt a vezetői beszélgetés, a coaching.  Mindenki másként lehet hiteles vezető. A nők számára ez az út sokszor meredekebb, göröngyösebb, akadályokkal teli. Én azon dolgozom, hogy az akadályok lehetőséggé válhassanak, mindenki megtalálhassa a saját útját a vezetésben és elérjen oda, ahová szeretne. A jelenlét erejével és a tudatossággal, Jungiánus coachként és irodalomterapeutaként pedig a szimbólumok és a tudattalan eszköztárával támogatom a vezetőket. Korábban is sok szervezetben önkénteskedtem, miközben kerestem a saját ügyemet. A Coach4Good kezdeményezés egyik alapítójaként – mely pro bono coachingot biztosít olyan ügyfeleknek, akik nem tudják megfizetni a szolgáltatást, de szükségük lenne rá– úgy érzem, megtaláltam küldetésemet. Büsze vagyok arra, hogy a változás állandóságában támogatni tudjuk azokat a vezetőket, akik előreviszik társadalmunkat egy fenntarthatóbb, kiegyensúlyozottabb világ felé.  További információ: www.vezetokkelbeszelgetek.hu
#Szakértőink

Farkas Emese

1. Miért ezt a szakterületet/szakterületeket választottad? Az önkéntesség nagyon sokszínű, rengeteg formája van, folyamatos tapasztalati tanulást eredményez az önkéntes tevékenységet végző személynek. Személyiségemből adódóan mindig is fontos volt számomra, hogy minél szélesebb spektrumon ismerjem meg a világot, hogy folyamatosan tanuljak és mindehhez egyáltalán nem baj, ha pozítiv visszacssatolásokat kap az ember. A vállalati önkéntesség pont ilyen. Sokrétű, sokszínű és hozzájárul a nonprofit szervezetek fenntarthatóságához, a pozitiv társadalmi folyamatokhoz. 2. Milyen pozitív társadalmi/fenntarthatósági hatásai vannak a szóban forgó szakterületnek/szakterületeknek a nonprofit szervezetek fejlődésére? Vállalatoknak szervezett önkéntes programjaink egyrészt hozzájárulnak a munkavállalók különböző kulcsképességeinek fejlesztéséhez, mint az együttmükődés, kommunikáció, problémamegoldóképesség, rugalmasság, valamint segíti a vezetői utánképzést is.  Másrészt segítséget, támogatást nyújt a nonprofit szervezetek fenntarthatóságához, fejlődéséhez.  A vállalati önkéntességen keresztül a munkavállalók megismerkedhetnek társadalmi ügyekkel, problémákkal, valamint érzékenyednek ezen társadalmi csoportokhoz és problémákhoz. Az önkéntesség eszméje és pozítiv hatása ezen programok által egyidőben egy nagyobb csoporthoz jut el.  (Vállalati Önkéntes Programnak mindazon cselekvések összességét nevezzük, melyet egy vállalat a saját társadalmi felelősségvállalási tevékenységébe beépítve az üzleti, stratégiai célokat figyelembevéve, lehetőleg egy vállalati önkéntes program stratégia mentén valósít meg. S amelyben a cég munkavállalói minden szervezeti szinten, akár egyénileg, akár csoportosan önkéntesen vesznek részt. E tevékenységekkel a környezeti fenntarthatóságot, a helyi közösségeket és hátrányos helyzetű csoportokat segítik.) Ezen túlmenően a nonprofit szervezetek fejlődését képzési programunkkal is segítjük. A nonprofit szervezetek  többségének alacsony a hazai finanszírozottsága, ezért az  ügyeik képviseletére a minden napi teveéknységeikhez nem tudnak annyi munkavállalót foglalkoztanti, amennyire a müködésükhöz szükségük lenne. Sokszor nem rendlekeznek a munkavállalók olyan tudásokkal, melyek a főtevékenységük az ügyük kiszolgálásához szükségesek azért, hogy az ügyüket megfelelően tudják képviselni és a szervezetüket müködtetni. Ezért a nonprofit szervezetek többségének szüksége van önkénteskre, akik segítik támogatják a munkájukat, elkötelezetten hisznek a szervezet által képviselt ügyben és ezért idejük mellett tudásukat is szívesen áldozzák rá. Ugyanakkor az önkéntesekkel dolgozni , hatékonyan koordinálni őket egy ugyanolyan szakmai feladat, mint a human erőforrás gazdálkodás. Képzéseinkkel abban segítjük a szervezeteket, hogy olyan koordinátoraik legyenek, akik az önkénteseket megfelelő szakmai tudással tudják írányitani, segíteni. Seítünk továbbá a szervezeteknek olyan kisebb vagy nagyobb vállalatoknál dolgozó önkéntesekkel, akik hosszabb-rövidebb ideig szaktudásuk átadásával támoatják a szervezet fejlődését, fenntarthatóságát.  3. Melyek azok a projektek, amelyekre különösen büszke vagy? Fizikai munkán alapuló karitatív csapatépítő önkéntes programok minden esetben jó érzéssel töltik el az embert, hiszen pont azt mutatja meg, hogy rövid idő alatt, sok ember micsoda változásokat képes létrehozni egy-egy jó ügy mentén. Ha egyet kellene kiemelni, akkor azok a programok, amikor több vállalat munkavállalói egy helyszínen, egy ügyért tevékenykedtek önkéntesen.  Ha szakmai tudást átadó önkéntességre gondolok, akkor arra vagyok a legbüszkébb, hogy egy nagy vállalati vezető utánpótlási képzésébe hosszútávú szakmai önkéntességet is tudtuk integrálni.