Együtt többet tehetünk.

Felmérés: a munkáltatói márkában is egyre fontosabb az ESG és a CSR?

A Brandfizz Compass 2024 – Országos Munkáltatói Márka kutatásában idén már a Hello Nonprofitot kiadó Scale Impact is részt vesz. A kutatás keretében többek között azt vizsgáljuk, mennyire fontos a hazai vállalatoknak  a társadalmi felelősségvállalás. Mikor és miért éri meg kitölteni a Brandfizz felmérést?

Lehetsz egy kis cég alkalmazottja, egy startup munkatársa, vagy egy multinacionális nagyvállalat szakembere, a Brandfizz felmérése a kitöltéssel járó időd jutalmazása mellett komolyan segíthet neked abban, hogy meggyőzd a munkáltatódat arról, miért fontos neki, hogy a te érdekeidet is figyelembe véve fejlessze a működését. 

A külső márka sokszor eltér attól, amit a cégben “belső márkaértékként” ténylegesen megtartó erőnek éreznek a kollégák. Azért is fontos, hogy részt vegyél a Brandfizz és a Scale Impact közös felmérésében, mert így segíthetsz a vállalatod vezetőinek abban, hogy felmérjék, melyek azok a fejlesztésre váró területek, amelyek erősítésével vonzóbb munkakörnyezetet, izgalmasabb feladatokat, szakmai kihívásokat biztosíthatnak a munkavállalóiknak – és ezzel érdemben csökkenthetik a dolgozói elvándorlást, a fluktuációt. 

Tavaly a Brandfizz, Magyarország első Employer branding ügynöksége már 306 cégre volt így hatással 13 iparágból. A 45 pontos felmérés employer brandinggel, HR-rel, belső kommunikációval, valamint a munkaadód ESG és CSR-stratégiájával, tevékenységével kapcsolatos kérdésekből áll.

Itt jövünk képbe mi, és az, hogy az ESG miatti kötelező körökön felül is nagy hatása van az éves kutatásnak

A vonatkozó szabályozás szigorítása miatt ma már a hazai vállalatok számára is kulcskérdés, hogy biztonságosan eligazodjanak az ESG-megfelelőség útvesztőjében.

De nem csak nekik fontos, hogy környezeti és társadalmi szempontból is fenntarthatóbban működjenek. Mindannyiunk közös érdeke, hogy  kézbe vegyük a sorsunkat, és együtt, közösen dolgozzunk egy élhetőbb, fenntarthatóbb jövőért. 

A jövő szakembereit képezzük

A cél a fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási szempontok beépítése az üzleti gyakorlatba. Ez a küldetést szolgálja a Green Business Academy szeptemberben már 7. évfolyamával induló fenntarthatósági menedzser képzése is, amely az alapoktól az ESRS-szabvány egyes területein keresztül a belső-külső kommunikációig és a finanszírozásig a jövőálló vállalati működés minden aspektusát megismerteti a képzés résztvevőivel. A kurzus 28 tanegységét gyakorló szakemberek oktatják, a hibrid formátum pedig lehetővé teszi, hogy a résztvevők akár munka mellett is részt vegyenek a programban.

A valódi akciók és munkavállalók bevonása új ügyfeleket is hoz

A tavalyii felmérés eredményei szerint a hazai munkavállalók 63 százaléka olyan munkahelyen szeretne dolgozni, ahol foglalkoznak a jólétével és a mentális egészségével. A nálunk is egyre inkább érvényesülő nyugati trendek azt mutatják, hogy a fenti szempontok mellett a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás is egyre fontosabbá válik a számukra, sokuk mindennapi élete, saját vásárlási szokásai kialakítása során is kiemelten fontos szempontnak tartja a fenntarthatóságot. 

A társadalmi felelősségvállaláshoz viszont minden cég csak csatorna, ami szervezett lehetőséget biztosít az egyéni jótettekre és ezáltal a jólétre.

A Brandfizz és a Scale Impact felmérésének kitöltésével 10-15 perc alatt egyszerűen hozzájárulhatsz a munkahelyed fenntarthatósági erőfeszítéseihez, és egyben a társadalmi szintű változáshoz is.

Visszajelzésed segít abban, hogy valós képet kapjunk a vállalatok belső értékeiről, és hogy ezek a visszajelzések a munkáltatói márkaépítés alapját képezzék, és normává váljon a társadalmi felelősségvállalás is.

Hogy milyen szakmai ajándékokkal, kedvezményekkel készült ezen felül a Brandfizz a 2024.08.31-ig kitöltőknek? Tudd meg ide kattintva és szánj egy kávészünetnyi időt a felmérésre!

Hasonló cikkek