Együtt többet tehetünk.

Egyre ismertebb a B Corp-brand

A B Lab legújabb jelentése szerint a társadalmi és környezeti szempontból fenntarthatóan működő cégek számának növekedésével párhuzamosan a fogyasztók is egyre inkább megismerik a B Corp “márkanevet”. A mozgalom főleg a Z-generáció tagjainak körében népszerű.

A B Lab október 17-én adta ki legújabb, a B Corp-minősítés ismertségével, brandértékével és a nemzetközi fogyasztási szokásokra gyakorolt hatásaival foglalkozó jelentését. Az Insights Series No. 3 – B Corp Brand Awareness című riport a B Lab globális partnerei – köztük a B Lab U.S. & Canada, a B Lab UK, a B Lab Europe és a B Lab Australia & Aotearoa New Zealand – által készített felmérésekre támaszkodik. Mint kiderült, a vizsgált térségekben már minden negyedik fogyasztó hallott a felelős cégek mozgalmáról, a B Corp-cégek elsősorban a fiatalabbak körében népszerűek.

A B Lab illetékesei úgy látják, a minősítés növekvő ismertsége fontos fegyver a kezükben, hiszen lehetővé teszi, hogy maguk mellé állítsák és cselekvésre bírják a vezető üzletembereket, törvényhozókat, és arra sarkallják a fogyasztókat, hogy gyakoroljanak nagyobb nyomást az üzleti élet szereplőire annak érdekében, hogy fenntarthatóbbá tegyék a gazdaság működését – B Corp-ként viselkedjenek.

A jelentés szerint a B Corp-mozgalom ismertségének növekedését alapvetően négy fontos tényező ösztönzi:

  • A Z-generáció tagjainak érdeklődése: A felmérés szerint a fiatalok közül többen ismerik a B Corp-vállalatokat, mint az idősebbek közül. A 25 éves vagy annál fiatalabb amerikai fogyasztók több mint fele hallott már a védjegyről; miközben globálisan a 40 évnél fiatalabbak körében is nő az érdeklődés. Ez generációs változásra utal a fogyasztással kapcsolatos értékrendben és a vásárlási szokásokban.
  • A számokban rejlő erő: Minél több B Corp van egy régióban, annál ismertebb maga a mozgalom is. Mint a B Lab elemzői írják, ebből is egyértelműen látszik, hogy minden egyes új B Corp tovább erősíti a kezdeményezés kollektív befolyását, és ezzel olyan tovagyűrűző hatást vált ki, amiből az egész közösség profitálhat.
  • A fogyasztói szokásokra gyakorolt hatás: Az adatok erős korrelációt mutatnak a B Corp-brand ismertsége és a vásárlással kapcsolatos döntések között. Azok a fogyasztók, akik ismerik a B Corp-márkát, nagyobb valószínűséggel választják a minősített cégek termékeit, ami komoly forgalomnövekedést eredményezhet a számukra.
  • A közösség ereje: A jelentésben szereplő esettanulmányok jól példázzák, hogyan segíthetik egymást a B Corp-cégek, amelyek egymással összefogva – például közös marketingkampányokkal, rendezvényekkel – jelentősen javíthatják a márkaismertségüket és a növelhetik a fogyasztói érdeklődést. Ezek az együttműködések olyan közösségi érzést kelthetnek, amely a fogyasztók körében is visszhangra talál.

A riport készítői hangsúlyozzák: minél tudatosabbá válnak a fogyasztók, annál fontosabb, hogy a vállakozások eleget tegyenek a növekvő elvárásoknak – különösen a fiatalabb korosztályok körében, amelyek tagjai egyre nagyobb elszámoltathatóságot és átláthatóságot várnak el a piaci szereplőktől. A B Corp-közösség tagjaként a cégek amellett, hogy erősíthetik a saját reputációjukat, márkaimidzsüket, magán a piacon is jelentős változásokat indíthatnak el.

Hasonló cikkek