Nemzetközi adományszervezési tanácsadó
Több mint 20 éve dolgozom a civil szektorban, Magyarországon, Nyugat-Európában és Ázsiában. Nemzetközi, globális civil szervezeteknél főleg stratégiai vezetői pozíciókban és globális pozícióban, tanácsadóként pedig főleg magyar és nyugat-európai kisebb, nagyobb civil szervezeteknek.
Kedvenc szakterületem az adományszervezési stratégia kialakítása, az elindulástól a rendszerek felépítéséig, betanításig.
Fókuszom a szemléletformálás és a különféle fundraising programok kialakítása, a magánadományozók bevonása, aktivizálása, a meglévő fundraising módszerek hatékonyabbá tétele, összehangolása, a szervezet hosszútávú fenntartható stratégiájának kidolgozása.
19 országban, több mint 70 civil szervezetnek dolgoztam, 3 kontinensen, 8 globális civil szerveztnek
Leghíresebb szervezetek: Greenpeace, Amnesty, Oxfam, United Way, Habitat for Humanity, Human Society Institute, Daryl Upsall Consulting etc.
1. Miért ezt a szakterületet/szakterületeket választottad?
20 évesen alapítottam az első civil szervezetemet, ahol alapítóként rögtön a finanszírozással is kellett foglalkozzak. Később nemzetközi civil szervezeteknél az adományozás különböző területeit, csatornáit is megismerhettem több országban is, amit nagyon izgalmasnak találtam. Számomra az adományozás sokkal inkább a donorról szól és a donorral való kapcsolatról, mint az adomány összegéről.
Hiszek abban, hogy az adományozástól megváltozik az adományozó hozzáállása a közösségi, társadalmi, környezeti kérdésekben, minél több szervezetnek, több témában adományoz, annál több felelősséget érez ezekben a kérdésekben, annál inkább érzi sajátjának, fontosnak. És így nő a bizalmunk abban, hogy a változás mi magunk vagyunk, hogy minden apró lépés fontos és hogy hozzájárulhatunk a változáshoz, hogy együtt egy jobb, szebb jövőt hozzunk létre.
2. Milyen pozitív társadalmi/fenntarthatósági hatásai vannak a szóban forgó szakterületnek/szakterületeknek a nonprofit szervezetek fejlődésére?
Az adományozás nem csak a pénzügyi fenntarthatóságról szól, nem csak a konkrét adomány összegéről, hanem arról a kapcsolatról is, amit az adományozókkal, követőinkkel kialakítunk. A fundraising számomra sokkal inkább engagement, kapcsolat, kötődés kialakítása donorokkal, követőkkel. Ez a kapcsolat pedig nem csak pénzt, de sokkal többet is hoz, önkéntes munkát, kapcsolatokat, bármit, amire szüksége van a szervezetnek. Eközben legitimitást és erőt is kínál, hogy azoknak az embereknek a nevében cselekedjen, akik a támogatói.
3. Melyek azok a projektek, amelyekre különösen büszke vagy?
A Délkelet Ázsiai Greenpeace megbízásából én nyitottam a Greenpeace irodát Malajziában. Az országban már több évtizede dolgoztak civil szervezetek adományszervezésben is, mégis az első évben máris nagy sikereket aratott a maláj Greenpeace iroda, mert az összes innovatív lehetőséget bátran használtuk, beépítve a Market Entry stratégiába.
4. Vannak-e olyan hazai/külföldi jó gyakorlatok az adományszervezés területén, amelyeket mindenképpen említésre érdemesnek tartasz?
Nagyon sok jó gyakorlat van a világon és Magyarországon is. A legutóbbi években főleg a digitális mozgósítás, aktivizálás, fundraising és mozgalomépítés területén láthatunk óriási fejlődést. Ilyen a Tanítanék mozgalom, a noÁr, az aHang. De sokféle fundraising módszer megjelent már hazánkban, amikben sikeresen kísérleteznek magyar szervezetek.
Minden fundraising módszerben és csatornán vannak jó gyakorlatok ha nem itthon, külföldön mindenképpen.
5. Saját publikációk
Nem készítek publikációt, a honlapomon vannak blogcikkek és az alábbi szervezeten belül webinárokat tartok, amelyek közül több is elérhető ingyenesen.