Stratégiai kommunikációs tanácsadó, aki London és Budapest között ingázva tevékenykedik
A civil szektorban többek között olyan szervezetekkel működött együtt, mint a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány, az Autistic Art Alapítvány és az UNICEF Magyarország, kommunikációs, fundraising és CSR projekteken keresztül. Az Egyesült Királyságban és nemzetközi projektjei során olyan alapítványoknak, vállalatoknak és ügynökségeknek nyújt tanácsadást B2B stratégiai kérdésekben, mint például a Social Tech Trust, a Remarkably és a Given.
Workshopjain keresztül Luca az érték-vezérelt márkaépítésre, az inkluzív és fenntartható marketingre és az effektív adománygyűjtési stratégiákra koncentrál. Mentorként is tevékenykedik, ahol tudását megosztva támogatja a fiatal szakembereket és vállalkozókat személyes márkaépítésük terén.
Tevékenysége során fontosnak tartja kiemelni, hogy a márkák az üzleti sikeren túl a pozitív társadalmi és környezeti változás előmozdítására is képesek.
1. Miért ezt a szakterületet/szakterületeket választottad?
A stratégiai márkaépítéssel egybekötött kommunikációs tanácsadás számomra egyet jelent a jó ügyek hatásának megsokszorozásával. Egy jól átgondolt márka és az arra épülő hatékony kommunikáció szerepe az, mint egy hatalmas hangszóróé: eljuttatni egy fontos üzenetet azokhoz, akiket érint egy probléma, illetve akiknek a segítségével minél gyorsabb megoldást tudunk találni egy kihívásra.
2. Milyen pozitív társadalmi/fenntarthatósági hatásai vannak a szóban forgó szakterületnek/szakterületeknek a nonprofit szervezetek fejlődésére?
A nonprofit szervezetek sok esetben küzdenek az erőforrások, szakértelem és a kapacitás hiányával, ezért inkább fókuszálnak a fő tevékenységük ellátására, mint a márkaépítésre vagy a kommunikációra. Ez azonban negatívan hat arra a hatásra, melyet szeretnének elérni, hiszen sok esetben nem tudnak elég embert elérni a mozgósításhoz, fundraisinghez vagy az edukációs és egyéb tevékenységeikhez. Ezáltal a lehetőségeik és bevételeik is korlátozottak maradnak, amely negatívan hat az eredményességükre. Ahogy egy nonprofit szervezet felismeri, hogy milyen ereje is van egy erős márkának és kommunikációs stratégiának, és elkezd dolgozni azon, hogy ezt fel tudja építeni, ezzel párhuzamosan a pozitív hatását is meg tudja többszörözni.
3. Melyek azok a projektek, amelyekre különösen büszke vagy?
Karrierem során a nonprofit szervezeteken kívül sok más területen is dolgoztam: kreatívokkal, vállalkozókkal, ügynökségekkel, kulturális helyszínekkel, Londonban, Budapesten, és a digitalizációnak köszönhetően sok más országban élő kliensekkel is. A legbüszkébb arra vagyok, ahogyan a hazai, illetve külföldi tapasztalataimat mind egybegyúrva az etikus, fenntartható és inkluzív márkaépítés és kommunikáció területére tudtam specializálódni.
4. Vannak-e olyan hazai/külföldi jó gyakorlatok a szakterületületeden, amelyeket mindenképpen említésre érdemesnek tartasz?
Szeretném hazánkban is meghonosítani azokat a márkaépítési gyakorlatokat, melyek középpontjában nem kizárólag a profit termelése és a végtelen mértékű fogyasztás áll, hanem ehelyett a márka minden elemébe bele van szőve a társadalmi és környezeti felelősségvállalás is, mint például az etikus és környezetbarát termelés, a sokszínű és befogadó vállalati kultúra, avagy az olyan kommunikációs gyakorlatok, melyek pozitív üzenetekre épülnek. A márka több, mint egy logó: az üzleti modelltől a vállalati kultúrán és eseményeken át a vizuális megjelenésig minden beletartozik. Azon dolgozom, hogy minél több szervezet legyen érték-orientált, társadalmilag és környezetvédelmileg érzékeny, miközben fenntartható növekedésre buzdít és pozitív, inspiráló kommunikációs megoldásokat talál.