Service designer
Káli György tizenöt éve foglalkozik kommunikációval vállalati és ügynökségi oldalon, melyből tíz éve digitális marketing stratégia-építés a specialitása. Jelenleg fogyasztó iélmény- (CX-) dizájn, munkavállalói élmény- (EX-) tervezés, illetve a digitális transzformáció állnak szakmai érdeklődése fókuszában. A Service Design Day konferencia főszervezője, a Social Design Jam társszervezője.
1. Miért ezt a szakterületet/szakterületeket választottad?
Service design segítségével nagyobb hatást tudok elérni egy szervezet és érintettjei kapcsolatában, mint szűken vett kommunikáció tervezésével. Nagyon izgalmas feladat empatizálni egy-egy célcsoporttal, mélyebben megismerni az elvárások, vágyak, fájdalmak hármasát és releváns válaszokat fejleszteni ezekre, melyek az érintettek szempontjai mellett üzletileg is fenntarthatók és technológiailag kivitelezhetők.
2. Milyen pozitív társadalmi/fenntarthatósági hatásai vannak a szóban forgó szakterületnek/szakterületeknek a nonprofit szervezetek fejlődésére?
A nonprofit szervezeteknek is az alaptevékenységükön kívül fel kell tárniuk, hogy milyen értintetti hálózattal dolgoznak és fontos, hogy megértsék a különböző stakeholderekkel milyen értékcsere zajlik és mi ebben a lehetséges szerepük, stratégiájuk. Service design többek között ezt segít megérteni, feltárni és megtervezni.
3. Melyek azok a projektek, amelyekre különösen büszke vagy?
Közel 20 nagyvállalattal dolgoztunk a közelmúltban, mindegyik projektre büszke vagyok, főleg azokra a pillanatokra, mikor a sokat látott, húsz éve a szakmájukban dolgozó embereknek is tudtunk új szempontokat, perspektívát mutatni a service design segítségével egyszerűen abból kiindulva, hogy az ügyfélközpotú gondolkodást összekapcsoltuk a mély szakmai tudásukkal.
4. Vannak-e olyan hazai/külföldi jó gyakorlatok a service design területén, amelyeket mindenképpen említésre érdemesnek tartasz?
Nagyon sok ilyen van, érdemes az IDEO (https://www.ideo.com/works/creating-a-social-enterprise-to-bring-learning-into-the-real-world), Stanford egyetem D schooljának anyagagait átnézni (https://dschool.stanford.edu/).
5. Saját publikációk
- https://www.digitalhungary.hu/interjuk/Meg-kell-ertenunk-mit-akar-az-ugyfel-es-ez-alapjan-ujratervezni-a-folyamatainkat-interju-Kali-Gyorgy-kommunikacios-szakemberrel/11227/
- https://hellobiznisz.hu/ha-mar-fizet-ne-azt-erezze-hogy-porszem-a-gepezetben/
- https://hvg.hu/kkv.businessmagazin/20180308_Mitol_lesz_egy_szolgaltatas_versenykepes