Scale Impact

Pro bono felhívás – 
frontend fejlesztés UI/UX/CX tervezéssel

A projekt célja egy pro bono közvetítő platform megtervezése és fejlesztése, amely összeköti a nonprofit szervezeteket és a szakmai segítséget pro bono felajánló magánszemélyeket, szakembereket és cégeket.
A működés központi eleme a ticket-alapú feladatkiosztás, amelynek segítségével a nonprofitok meghirdethetik igényeiket, a szakemberek pedig jelentkezhetnek azokra.

A platform mintája a Catchafire rendszer (www.catchafire.org), de a Scale Impact jelenlegi arculatához illeszkedő arculattal és a hazai piaci sajátosságok figyelembevételével készül.

A megbízásra olyan szakemberek jelentkezését várjuk, akik pro bono támogatnák munkájukkal a platform létrejöttét. 

Milyen pro bono tevékenységre keresünk partnert?

A pro bono közvetítő platform egy átfogó fejlesztés egyik pillére, mely során több fejlesztő csapat dolgozik majd összehangoltan a projekt keretein belül.

  • Kategória: Frontend fejlesztés és/vagy  UX/UI/CX tervezés 
  • Téma: nonprofit platform fejlesztése
  • Várható időtartam: heti legalább 3-5 óra kapacitás várhatóan 4-5 hónapos időtávban
  • Rendelkezésre állás: munkaidőben, 9-17 óra között rugalmasan a szervezet munkatársaival összhangban
  • Szolgáltatás típusa: B2B
  • Lokáció: Budapest és Pest megye
  • Helyszín: a nonprofit csapattal egyeztetve, de rugalmasan hibrid

Jelentkezési feltételek, részvétellel kapcsolatos információk

Milyen szakmai ismeret szükséges?

UX/UI/CX és/vagy frontend fejlesztés területén szerzett legalább 3 éves tapasztalat

medior, senior

mUX/UI/CX területeken szerzett,, illetve frontend fejlesztés területén szerzett tapasztalat

kiváló csapatmunka, projektben való gondolkodás, proaktivitás, alkalmazkodó készség

1 főre, ha mind UX/UI/CX területen, mind frontend fejlesztésben van tapasztalat

2 főre, amennyiben szétválasztjuk a két feladatot

Feltételek, elvárások: A leendő pro bono partnertől elvárjuk, hogy 

  • vállalásaihoz maximálisan elkötelezett legyen, határidőket szigorúan betartsa,  
  • aktívan részt vegyen a projekt csapat közös együttműködésében, 
  • személyével és tapasztalatával segítse a projekt egészének előrehaladását. 

Fontos, hogy a jelentkező vállalni tudja a meghatározott időkereteket és a rá eső periódusát, tekintettel arra, hogy 6 különböző szereplő végzi majd összehangoltan a feladatait. 

Ideális jelentkező: Az ideális jelentkező szívügye az ügyfélélmény. Kivételes csapatjátkos, aki nem fél megosztani ötleteit, javaslatait a projekt csapat tagjaival. Szeret elmélyedni a hosszabb időtávú projektekben és ennek kötöttsége számára is megfelelő. 

 

Milyen feladatokban kérünk pro bono segítséget?

 

A teljes brief a feladatot illetően: 

Funkcionális fő elemek

  • Felhasználói fiókok

    • Nonprofit szervezeteknek (ticketek létrehozása, követése, státuszmenedzsment)
    • Szakembereknek és cégeknek (profilépítés, jelentkezés ticketekre, teljesítési státusz követése)

  • Ticket rendszer

    • Feladatok létrehozása, leírás, határidő, elvárt szakértelem
      Jelentkezési lehetőség szakemberek számára
    • Ticket státuszok: nyitott, folyamatban, lezárt

  • Grading rendszer

    • A szakemberek motivációját támogató értékelési és pontozási mechanizmus
    • Értékelések mindkét oldalról (nonprofit → szakember, szakember → nonprofit)
    • Reputáció építése a későbbi ticketekhez

UX/UI/CX feladatok és elvárások

A UX/UI szakember felelőssége:

  1. Kutatás és benchmark

    • Catchafire és hasonló platformok felhasználói élményének elemzése
    • Nonprofitok és szakemberek igényeinek felmérése (user journey workshop, interjúk, kérdőív javaslat)

  2. Információs architektúra (IA)

    • Ticketek és felhasználói profilok logikus struktúrájának kialakítása
    • Könnyű navigáció és kereshetőség biztosítása

  3. Felhasználói útvonalak (user flow)

    • Nonprofit: regisztráció → ticket létrehozás → szakember kiválasztás → értékelés
    • Szakember: regisztráció → profilépítés → ticketek böngészése → jelentkezés → teljesítés → értékelés

  4. Wireframe-ek és prototípusok

    • Low-fidelity és high-fidelity tervek
    • Tesztelhető prototípus a fő folyamatokra (pl. ticket létrehozás, jelentkezés, értékelés)

  5. UI design

    • Reszponzív, modern, tiszta vizuális megjelenés (desktop és mobil)
      Felhasználóbarát komponensek (pl. kereső, szűrők, dashboard)
    • Arculati konzisztencia és akadálymentesítés (WCAG alapelvek)

  6. CX szempontok

    • Teljes ügyfélélmény tervezése a regisztrációtól a ticket lezárásáig
    • Gamification elemek beépítése (értékelések, badge-ek Linkedinnel összekötött, azonnali posztolási lehetőséget kínálva, teljesítmény mérföldkövek)
    • Visszajelzési és támogatási pontok a felhasználói élmény folyamatos javítására

  7. Tesztelés és validáció

    • Használhatósági tesztek prototípusokon
    • Visszajelzés gyűjtése nonprofitoktól és szakemberektől
    • Iteratív finomítás a felületen

Elvárt szállítandók

  • User flow diagramok
  • Információs architektúra (IA)
  • Low- és high-fidelity wireframe-ek
  • Interaktív prototípus (Figma vagy hasonló)
  • Vizuális stílusguide / design system (színek, tipográfia, komponensek)
  • Ajánlások a fejlesztéshez (frontend developer handoff dokumentáció)

Célok és sikerkritériumok

  • Felhasználóbarát, egyszerűen érthető felület
  • Könnyen kereshető és navigálható ticketek
  • Magas szintű felhasználói élmény mind nonprofitok, mind szakemberek oldalán
  • Motiváló és átlátható értékelő rendszer

Reszponzív, modern, inkluzív design

A Pro Bono program szervezője

A Scale Impact összeköti a fejlődni képes és akaró impact szervezeteket olyan vállalatokkal, amelyek szívesen támogatnak jó ügyeket. Részben ezekből a vállalati támogatásokból a nonprofit szervezet vagy társadalmi vállalkozás egy fejlesztési folyamatban vesz részt, melynek végén reziliensebbé válik, illetve világos képe lesz arról, hogyan tudja a pozitív hatását megsokszorozni.

Feladatunk, hogy támogassuk a társadalmi és környezeti hatás felerősítését, amelyet az impact szervezetek kifejtenek. A rendszerszintű változásban hiszünk, melyet a résztvevők együttműködésére alapozva lehet elérni.

Ha további kérdésed van a programmal kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot!