Nonprofitokkal építi a jövőt a Business Fest

Harmadik alkalommal lesznek jelen „jövőépítő” nonprofit szervezetek a Business Festen, ahol megmutathatják szakértelmüket, és segítséget is kapnak a forprofit kapcsolatok kialakításához. Interjú Tóth Gergellyel, a Business Fest alapítójával.

– Milyen megfontolásból született meg a Jövőépítők ötlete, és hogyan kapcsolódik a Business Fest stratégiai céljaihoz?

Azért álmodtuk meg a Business Festet, mert hiszünk abban, hogy a fejlődéshez ki kell szakadni a buborékok adta korlátokból, és össze kell kötni a HR, az IT, a sales területeket. Hiszen egymástól tudunk a legtöbbet tanulni. Azért dolgozunk rendezvényről rendezvényre, hogy a cégek jobbak lehessenek, és a mindenkori munkahely egy olyan közösség legyen, ahova az ember szívesen megy be dolgozni. Ez viszont elsősorban a forprofit vállalatokat célozza, az ő igényeik mentén szervezzük az eseményeinket. 

Fotó: Business Fest / Hercegfalvi Zoltán

Ugyanakkor a legelső pillanattól fogva motivál minket, hogy a munkánk értéket is képviseljen. Ne csak jobb munkahelyek legyenek, próbáljunk meg máshogy is hatással lenni a társadalomra és merjünk nagyban gondolkodni! Mi ugyanis hiszünk abban, hogy ha mindenki tenne egy kicsit a közösségéért, akkor egy sokkal boldogabb világban élhetnénk. Szeretnénk a társadalom számára visszaadni és azokért is tenni, akik nem a GDP pörgetésén munkálkodnak nap mint nap, hanem egy jó ügyért dolgoznak – így született meg a Jövőépítők ötlete. Elkezdtük felkeresni azokat a nonprofit szervezetek, akik értékes és hasznos partnerei tudnak lenni a forprofitoknak, és ezáltal mindkét fél számára gyümölcsöző együttműködések tudnak születni a Business Fest során.

A nonprofit szervezetek kitörési lehetőségeiről olvasd el korábbi cikkünket!

– Hogyan zajlott a nonprofit szervezetek kiválasztása? 

Az évek alatt olyannyira híre ment a Jövőépítőknek, hogy egyre nehezebb kiválasztani, mely szuper kezdeményezéseknek adjunk teret és lehetőséget. Állati nehéz eldönteni, hogy a rengeteg fontos ügy és szervezet közül melyek azok, amelyek a legjobban ki tudják használni a megjelenés lehetőségét. Ez ugyanis a kulcs! Mi a platformot biztosítjuk, de az már a civil szervezetek dolga, hogy lelkesen, vidáman, lendületesen átadják, miért kell a cégeknek pont bennük meglátni a fantáziát és belefogni egy hosszabb távú partnerségbe. 

Hogy átlátható és igazságos legyen a kiválasztás, idén pályázatot írtunk ki, amelyben azt kértük a jelentkezőktől, mutatkozzanak be és írják le, hogyan szeretnének megjelenni a Business Festen. Összesen 82 pályamunka érkezett be, és egy négytagú zsűri véleménye alapján alakult ki a 25 fős csapat, akik kitelepülnek június 12-én a Jövőépítők Ligetbe. 

– Milyen tapasztalataitok vannak a korábbi évekről a Jövőépítők kapcsán? Miben láttok fejlődést, előrelépést?

A legfontosabb tanulság egyértelműen az, hogy mekkora erő lehet egy pici szervezetben is! Ha ott van a szív és valaki kellő energiát tesz bele, elképesztő profi, szórakoztató és egyben szakmai résztvevője tud lenni egy olyan B2B rendezvénynek, mint a Business Fest. A tanulság az, hogy minden hozzánk látogató szervezetnek – legyen szó forprofitról vagy nonprofitról – pontosan tudnia kell, hogy miért jön. Előre meg kell határoznia, hogy mit tud hozzátenni a rendezvényhez és mi az, amit ki szeretne venni belőle. 

Ritók L. Nóra (Igazgyöngy Alapítvány, alapító) Fotó: Business Fest / Egyed Péter 

A mi nagy tapasztalatunk pedig az, hogy ebben muszáj segíteni a civileket, hiszen nem sok olyan üzleti rendezvény van, ahol ilyen lehetőséget adnak a nonprofit partnereinknek. Ergo nincs benne tapasztalatuk, hogy hogyan lehet ezt igazán jól csinálni. Mi viszont tudjuk, hogy mitől lesz egy együttműködés sikeres, így idén a korábbi évekhez képest még erősebb mentorálást biztosítunk. Ebben szakmai partnerünk a Scale Impact, akikkel arra törekszünk, hogy a civilség és egy jó ügy támogatása ne egy kötelező HR vagy PR projekt legyen, hanem valódi elköteleződés!

A társadalmi felelősségvállalás üzleti előnyeiről olvasd el a Lévai Gáborral, a Scale Impact alapítójával készült korábbi interjúnkat!

– Más területeken dolgoztok-e együtt nonprofit szervezetekkel?

Az Edisonplatformmal gyakorlatilag megalakulásuk óta együttműködünk, Pistyur Veronika és Veres Rita visszatérő előadóink a HR Festeken és a Business Festen is. Minden évben megszervezzük HRBEST díjátadót, ahol kiemeljük és megmutatjuk azokat a HR-megoldásokat, amelyek sikeresebbé teszik a cégeket, élhetőbbé és emberibbé a munka világát. Immár három éve van egy nagyon menő különdíjunk is, amiben az Edisonplatform a szakmai partnerünk. Ezt a címet olyan cég nyerheti el, amely valódi felelősséget vállal az iskolás korosztály (6-16 évesek) és a rövid időn belül (3-4 év) munkaerőpiacra lépő fiatalok felkészítésében, biztosítva számukra a jövőben a munkavállaláshoz szükséges releváns tudást és készségeket. Ezzel a díjjal is az a célunk, hogy azok a vállalatok, amelyek komolyan gondolják a társadalmi felelősségvállalást, megbecsülést és figyelmet kapjanak, így ösztökélve minél több vezetőt és döntéshozót, hogy nyissanak a nonprofit szektor felé. 

Pistyur Veronika (Bridge Budapest Egyesület, ügyvezető) és Tóth Gergely (Business Fest, alapító) Fotó: Business Fest / Kránicz Norbert

Nagy öröm látni, hogy évről évre egyre több nonprofit pályázik a HRBEST klasszikus kategóriáin belül – és akár nyernek is –, ami bizonyítja, hogy mind vállalati, mind nonprofit oldalról vannak olyan ötletek, projektek, együttműködések, amelyek mind társadalmi, mind szakmai és üzleti szempontból sikeresek és bizonyítják, hogy kölcsönösen szükségük van egymásra a civil és az üzleti szereplőknek. Ehhez elengedhetetlen, hogy a cégek minél több helyen találkozzanak velük és a civiliek is nyitottak legyenek, így elérhetik, hogy nemcsak látszat CSR és ESG tervek léteznek, hanem igazi célok és projektek is megszületnek. Ami mindenkinek jó!