Együtt többet tehetünk.

Konvojba állt a Mercedes és a Tesla: A nagy autógyártók egymást támogatva próbálják bebiztosítani, hogy megfeleljenek az EU szigorú karbonkvótájának

Az alkalmi szövetségbe több nagy cég is belépett. A cél, hogy az elektromos autógyártók által megtermelt “extra karbonkreditek” újraelosztásával elkerüljék a súlyos, büntetéseket.

A Carboncredits.com híre szerint két, a Tesla, illetve a Mercedes vezette autóipari összefogás a karbonkreditek újraelosztása (carbon credit pooling, a szerk.) segítségével szeretné bebiztosítani, hogy a tagjai megfeleljenek az Európai Unió 2025-től a korábbinál is szigorúbbá váló kibocsátási kvótáinak, és ezzel elkerülhessék a súlyos büntetéseket.

A portál egy, az EU szabályozó szerveihez benyújtott beadványra hivatkozva azt írja, hogy a poolingban résztvevő cégek – köztük a Tesla és a Mercedes mellett a Stellantis, a Toyota, a Ford és a Polestar – az elektromos autógyártók “fölös kreditjeit” osztanák szét egymás között. “Azzal, hogy részt veszünk ebben poolban, hozzájárulunk ahhoz, hogy megfeleljünk az EU elvárásainak, miközben a forrásaink elosztását is optimalizáljuk” – nyilatkozta a Stellantis szóvivője.

A lap úgy tudja, hogy két nagy iparági poolt hoznának létre: a Mercedes vezette együttműködésbe első körben a Polestar, a Volvo és a Smart, a Tesláéba pedig a Stellantis, a Toyota, a Ford, a Mazda és a Subaru szállna be.

A szakértők szerint nem babra megy a játék, Luca De Meo, a Renault vezérigazgatója egy interjúban úgy becsülte, hogy az új, szigorúbb jogszabályok összesen akár 15 milliárd euróba is kerülhetnek az európai autógyártóknak – nem véletlen, hogy az elmúlt hetekben a kontinens autógyártóinak egyik legfontosabb lobbiszervezete, az ACEA és több tagállam, köztük Olaszország kormánya is azt kérte az uniós illetékesektől, hogy időlegesen függesszék fel a büntetések kiszabását. 

Az érintett gyártók február február 5-ig jelentkezhetnek a Tesla és február 7-ig a Mercedes vezette poolhoz.

Hasonló cikkek