Social Business 2024 empowered by Visa

Nonprofit szervezetek saját bevételtermelő tevékenységének kialakítása és a termék / szolgáltatás piacravitele vállalatok bevonásával

Partnereink

A Social Business 2024 empowered by Visa program résztvevői

Alba Mentor Humán Szolgáltató Alapítvány

Szervezetünk cél szerinti besorolása gazdaságfejlesztési és munkaügyi tevékenység, célunk, hogy olyan meghatározó munkaerő-piaci, rehabilitációs szolgáltatóvá váljunk, amelyet a minőség, a társadalmi felelősség és az azt megtestesítő tevékenység jellemez.

Tevékenységünkkel elősegítjük a megváltozott munkaképességű, fogyatékossággal élő személyek és az oktatási intézményekből kikerülő sajátos nevelési igényű fiatalok munkaerő-piaci helyzetét, valamint támogatást nyújtunk a munkáltatóknak a speciális igényekkel rendelkező célcsoport foglalkoztatásában. Segítjük a megfelelő személyek megtalálásában és a hosszú távú munkaerő megtartásban.  Alapítvány komplex szolgáltatás-rendszerének fő célkitűzése a megváltozott munkaképességű, fogyatékossággal élő és SNI fiatalok munkaerőpiaci helyzetének elősegítése és az önálló életvitelének szakmai támogatása. A komplex szolgáltatás rendszer működtetésével biztosítjuk ügyfeleink támogatásának, kiszolgálásának folytonosságát. Foglalkozási rehabilitációs szolgáltatásaink során a megmaradt, fejleszthető képességeire épülő komplex rehabilitáció, munkaerő-piaci integráció és munkába állás elősegítése, a foglalkoztathatóság fejlesztése valósul meg. Szolgáltatási tevékenységünket Akkreditált szolgáltatóként végezzük.

HiSchool Alapítvány

Egy olyan jövőért dolgozunk, amelyben minden középiskolás diák tesz a személyes fejlődéséért, rendelkezik az önismeretén alapuló céllal és tudja, hogyan érje el azt. Alapíványunk különböző területek és szervezetek összekapcsolásával segít a középiskolákban olyan programok megvalósulásában, amelyeket a középiskolák erőforrás hiányában nem tudnak önállóan létrehozni.

„Egy Másik Út” Alapítvány

Alapítványunk több mint 10 éve foglalkozik eltérő fejlődésű, neurodivergens gyerekekkel, fiatalokkal és családjaikkal. Nagy hangsúlyt fektetünk a családokat támogató munkámban a kortárs és sorstárs csoportok szervezésére és a szülő pszichés támogatására. Szervezetünkben gyógypedagógusok és pszichológusok dolgoznak összehangolt csapatmunkában az országban 3 helyszínen (Pécs, Szeged és Budapest). Célunk, hogy a hozzánk járó családok és egyének kiegyensúlyozott, önazonos életet élhessenek, melynek elérésében hiszünk a közösség, az elfogadás és az önismeret együttes erejében.

TÁP Színház és Összművészeti Alapítvány

A Táp Színház a nemzeti identitást erősítő, Magyarország történeti és kulturális értékeit, hagyományait bemutató, ezekre reflektáló, az egyetemes értékek létrehozását és megőrzését, illetve ezek hazai és határontúli terjesztését, valamint a jövő nemzedékek kulturális nevelését célul kitűző kultúrateremtő és kultúraközvetítő előadó-művészeti szervezet. Kiemelt feladatának tartja a nemzeti kultúra egészének minőségi fejlesztését, és tevékenységét ezen vállalás maradéktalan teljesítésének rendeli alá. Működésével és előadásaival segít a nemzetstratégiai kultúrpolitikai célok megértésében és irányt mutat a művészeti szférának a hazai és a globális trendekhez való igazodás elősegítésére.

Gyökerek és Szárnyak Alapítvány

Támogató szervezet vagyunk: szakmai, emberi és anyagi segítséget nyújtunk közösségek létrehozásához és fejlesztéséhez.

Célunk, hogy mély társadalmi változást indítsunk el Magyarországon olyan alulról jövő kezdeményezések támogatásával, amelyek növelik az egyéni kezdeményező kedvet és felelősségvállalást, erősítik a társadalomban a bizalmat és a szolidaritást.

Nemzetközi Cseperedő Alapítvány

2007-ben alakultunk azzal a céllal, hogy az autizmussal élő gyermekeknek, illetve a szűkebb és tágabb környezetükben élőknek szakmai segítséget, támogatást nyújtsunk. Tevékenységünk fókuszában az autizmus spektrumzavar kivizsgálását célzó diagnosztikai vizsgálat, kontrollvizsgálat, IQ felmérés áll, valamint autizmusspecifikus fejlesztést, iskolára történő felkészítést biztosítunk 2-18 éves korig. Alapszolgáltatásaink célcsoport igényeihez igazított folyamatos bővítésének köszönhetően szülőkkel, pedagógusokkal történő konzultációt, szülőtréninget, testvércsoportot, ADOS képzést, előadásokat, érzékenyítő foglalkozásokat tartunk, kiemelten fontos küldetésünknek tartjuk a társadalmi szemléletformálást és az autizmusbarát programok minél szélesebb körű elterjesztését (Séta az autizmussal élőkért, autizmusbarát színházi előadás, Autizmusbarát Kakaókoncert a Budapesti Fesztiválzenekarral – https://bfz.hu/hu/kozosseg-es-zenei-neveles/zenei-neveles/autizmusbarat-kakaokoncertek/, Autizmusbarát Mesemúzeum – https://mesemuzeum.hu/hu/autizmusbarat-mesemuzeum, BRFK – autizmusbarát nyílt nap). Az Autizmusbarát Mesemúzeum kapcsán elkészült az az útmutató, melynek célja, hogy szakmai, elvi vezérfonalat és konkrét gyakorlati segítséget nyújtson azon múzeumok, kulturális szolgáltatást nyújtó intézmények számára, akik szolgáltatásaikat olyan csoportok számára is biztosítani szeretnék, akik eltérő fejlődési adottságaikból adódóan nem tudják a „tipikus” csatornákon befogadni az információkat

Miénk A Pálya Alapítvány

A Miénk a Pálya Alapítványnál azért dolgozunk, hogy mind a középiskolai, mind az általános iskolai diákok számára elérhetővé tegyünk azt a pályaorientációs eszköztárat, ami hozzásegítheti őket a sikeres pályaválasztáshoz, tudatos karriertervezéshez. Kiemelt célunk, hogy a társadalmilag és földrajzilag hátrányos helyzetből induló fiatalok számára ingyenes online tananyagrendszeren keresztül átláthatóvá tegyük a hazai továbbtanulási, pálya- és munkaerőpiaci lehetőségeiket. Többlépcsős (online információgyűjtésre, személyes találkozásokra, játékos kipróbálásra épülő) pályaorientációs programunkkal, szolgáltatásainkkal hidat kívánunk képezni a pályát, illetve szakmát választó fiatalok és a tehetséges fiatal munkavállalókat kereső cégek, vállalatok között.

Felméréseink alapján a hazai non-profit szervezetek döntő többsége forráshiányban szenved. Ráadásul bevételei nagy része egyetlen bevétel típusból (például állami normatívából, 1%-ból, magánadományból, vagy pályázati forrásból) érkezik.

Reziliencia modellünk szerint a fenntartható működés egyik feltétele a kellően változatos bevételszerkezet: ennek is minél nagyobb része származik saját bevételtermelő tevékenységből (pl: termék-értékesítés, szolgáltatás nyújtás), annál fenntarthatóbb a szervezet.

A program célja

A bevételtermelő tevékenység kialakításának érdekében indítjuk útjára – a Visa, a Greenstic, a Diego, a DPD, az Erla Film, a Klippe Learning, az OTP Mobil és a Shoprenter partnerségében és támogatásával – Social Business 2024 programunk második évfolyamát. A cél az, hogy a programban részt vevő nonprofit szervezetek

Vállalati kihívások, melyekhez csatlakozhattok

A Social Business 2024 empowered by Visa programban résztvevő egyes vállalati partnereink azonosítottak a saját üzletvitelükhöz kapcsolódó és társadalmi/környezeti szempontból is releváns kihívásokat.

A program során nem csak saját ötleten dolgozhattok, hanem ezen kihívások valamelyikére is lehetőségetek van megoldást fejleszteni.

Ez azért nagyon izgalmas lehetőség, mert amennyiben a vállalati partner életképesnek ítéli a kidolgozott ötletet, akkor a program második szakaszában nem csak szaktudásával és/vagy pénzügyi támogatásával is segít megvalósítani, hanem akár az első ügyfeletekké, vagy viszonteladóvá, vagy más módon stratégiai partnerré is válhat a termék / szolgáltatás piacravitele során. 

Nektek szól a program, ha

A program felépítése

Jelentkezési időszak

2024.03.08. – 2024.04.19.

A jelentkezéshez alapvető információkat kérünk be tőletek.

Résztvevők kiválasztása

2024.04.22. – 2024.04.25.

A leadott jelentkezések közül a szervezők kiválasztják és értesítik az áprilisban induló program résztvevőit. Emellett elkészítjük a reziliencia állapot-felméréseteket. Kaptok egy részletes ajánlást arra vonatkozóan is, hogy a saját bevételtermelés mellett milyen egyéb területeken érdemes fejlődnötök a fenntarthatóvá válás és a minél nagyobb társadalmi hatás elérése érdekében.
Program nyitás

2024.04.26. 13-16 óra. Helyszín: Impact Hub

A program megnyitásaként egy találkozón vesznek részt a programban részt vevő szervezetek, a mentorok és a képzést támogató vállalatok. A találkozó célja az ismerkedés, a képzés részletes bemutatása. A program első 4 hónapos része várhatóan május elején indul majd.
Online képzés egyéni mentorálással
A 4 hónapos képzés során a service design módszertanra alapozva 8 modulon keresztül, kéthetes ütemekre osztva kaptok e-learning tananyagokat és ezekre épülő feladatokat, amelyek segítségével azonosítjátok és kidolgozzátok az alap tevékenységetekhez illeszkedő saját bevételtermelő tevékenységeteket. A tananyagok feldolgozását és beépülését, valamint a feladatok kiértékelését a service design módszertanban jártas, dedikált mentorok segítik.
Társadalmi vállalkozás építés
A 4 hónapos képzést követően a mentorok segítségével felépített társadalmi vállalkozás ötletek közül szakmai zsűri választja ki azt a 3-5 szervezetet, akik számára további 1 éves egyéni fejlesztés keretein belül biztosítunk lehetőséget az ötlet megvalósítására és piaci bevezetésére.

Miért érdemes jelentkeznetek?

Szakmai fejlődés

A fejlesztési folyamat során tapasztalati tanulás útján sajátítjátok el a stakeholder mapping, service design, social business model canvas alapjait és az ötlethez egy profi pénzügyi tervet dolgoztok ki.

A service design módszertan alapjainak elsajátításával olyan eszközt kaptok a kezetekbe, amellyel képessé váltok a saját küldetésetekhez illeszkedő üzleti ötletek / tevékenységek azonosítására, kidolgozására, tesztelésére, piaci bevezetésére.

Mentorálás és kapcsolatépítés

A résztvevő szervezetek egyéni mentorálást kapnak a service design módszertanban gyakorlott szakemberektől.

Ezen kívül a vállalati partnerek kihívásaira reagálva, és a vállalati szakértőkkel együtt dolgozva nemcsak szakmai tudásra, de fontos kapcsolatokra is szert tesztek.

Finanszírozási lehetőség

A 4 hónapos program lezárásaként a projekteket bemutatjuk finanszírozó partnereinknek, akik az életképes társadalmi vállalkozási ötletekhez induló finanszírozást biztosíthatnak akár azon szervezetek számára is, akik nem jutnak tovább a program 1 éves egyedi fejlesztési szakaszába.

Az egy éves egyedi fejlesztési szakaszba jutó szervezetek pedig komplex szakmai közreműködés mellé 5.000 EUR pénzügyi támogatást is kapnak.

Jelentkezési feltételek, részvétellel kapcsolatos információk

Milyen hosszú a Social Business program?

A program 4 hónapos képzést, a kiválasztásra kerülő 3-5 szervezet számára pedig további 1 éves fejlesztést biztosít.

Működő társadalmi célú szervezetek vehetnek részt a programban, de nincs szükség előképzettségre.

A 4 hónapos képzési program 8 tanegységből áll, melyekhez kéthetes periódusban kaptok elearning formájában tananyagokat. Az anyagok feldolgozásához, a feladatok megoldásához és a mentorokkal való együttműködéshez legalább heti 5 óra ráfordítás szükséges az képzés eredményes elvégézése érdekében.

A képzés online, e-learning felületen, online kollaborációs eszközök használatával és online mentorálási alkalmak segítségével valósul meg.

A 4 hónapos képzési program és mentorálás értéke 590.000 Ft + ÁFA, nonprofit szervezetek ennek az árnak a 10%-áért, 59.000 Ft + ÁFÁ-ért vehetnek részt a programban.

A Social Business program szervezői

A Scale Impact összeköti a fejlődni képes és akaró impact szervezeteket olyan vállalatokkal, amelyek szívesen támogatnak jó ügyeket. Részben ezekből a vállalati támogatásokból a nonprofit szervezet vagy társadalmi vállalkozás egy fejlesztési folyamatban vesz részt, melynek végén reziliensebbé válik, illetve világos képe lesz arról, hogyan tudja a pozitív hatását megsokszorozni.

Feladatunk, hogy támogassuk a társadalmi és környezeti hatás felerősítését, amelyet az impact szervezetek kifejtenek. A rendszerszintű változásban hiszünk, melyet a résztvevők együttműködésére alapozva lehet elérni.

A Visa (NYSE: V) világelső a digitális fizetések terén, több mint 200 országban és területen segíti a fogyasztók, kereskedők, pénzügyi intézmények és kormányzati szervek közötti tranzakciókat. Küldetésünk, hogy összekapcsoljuk a világot a leginnovatívabb, legkényelmesebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózaton keresztül, lehetővé téve az egyének, a vállalkozások és a gazdaságok virágzását. Kihasználjuk márkánk erejét, iparági befolyásunkat és együttes hangunkat, hogy segítsünk pozitív változásokat elindítani azokban a közösségekben, amelyekben dolgozunk és élünk. Hiszünk abban, hogy amikor az egyének és a kisvállalkozások sikeresek, a közösségek virágoznak.

Service designer, a Social Business program szakmai vezetője. 
Káli György tizenöt éve foglalkozik kommunikációval vállalati és ügynökségi oldalon, melyből tíz éve digitális marketing stratégia-építés a specialitása. Jelenleg fogyasztó iélmény- (CX-) dizájn, munkavállalói élmény- (EX-) tervezés, illetve a digitális transzformáció állnak szakmai érdeklődése fókuszában. A Service Design Day konferencia főszervezője, a Social Design Jam társszervezője.

Ha további kérdésed van a programmal kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot!